07 August 2010

Tack - "Enjoy summer"

Pågående tävling med sommarminnen hos Creativica. Här är ett inspirationsalster från mig.

Det är ett tackkort som vill tacka för hjälp med vattning av blommorna och matning av katten när vi var iväg på semesterresa för att ”enjoy summer”.

Här utgick jag från det ena hörnet av Maja Designs Sommartider – ”Lata dagar” och skapade ett landskap. Blommorna, som förlänger bladrankan i mönsterpappret, är gjorda i lager på lager med pappersblomma, en utstansad cirkel av M;aja Designs Sommartider – ”Lunch i det gröna” och en pärlsticker. Cirkeln har fått prickar runt om överallt där inte bladrankan i mönsterpappret syns och är sedan monterade med 3D-kuddar på pappersblomman.


Jag markerade konturerna och några detaljer för solstolen och parasollen på mönsterpappret med vit penna innan jag la på ett lager med 3D-lack. Bokstäverna som bilder ordet ”tack” är också täckta med 3D-lack.

Ett blått zigzigband förnimmer en havs- och strandkänsla med sin placering och runda brads i olika storlek ger liv och rörelse till kortet. Ordet ”enjoy” skrev jag dit med vit penna strax ovanför mönsterpapprets ”summer” för att det var just det vi gjorde på vår resa och vi tackar för hjälpen med att ha fått chansen att samla på oss underbara sommarminnen…


Materiallista och tävlingsinformation här.

No comments: