11 August 2010

...på hugget

Jag fortsätter med alster som kompletterar fördjupningen i kräftätandet och traditionen att hålla kräftskiva. Här kommer en layout där formen av en dillkrona är med fler än en gång.

Jag har varit på några kräftskivor i mina dagar och de har lugnt sagt varierat i sitt utförande och - kanske framförallt - genomförande. :)

De som är mest spännande är definitivt de lugnare varianterna som min son är med på. Det är aldrig fel tillfälle för att sätta tänderna i kräftor. Dock vet man aldrig om liten man kommer att äta kräftorna eller inte... De gångerna som han inte äter dem försöker de, med hjälp från en busig mor, istället att ta - eller bita - honom. :)


Jag använde ett foto från förra årets privata kräfttillställning. Japps, morsan jagar liten man med en kräfta och han är på hugget...



Boksidorna och bilderna är utskrivna och målade eller infärgade för att få ett slitet utseende - självklart med några gröna inslag för att matcha det röda. Även bakgrundspappret har fått några distressade duttar här och där för mer liv och intresse.


Sedan gillar jag verkligen det stilrena pappersbandet med kräftor (här distressat). Det är egentligen en serpentin för kräftskivan och därför blir mitt tips att kika efter hur serpentinerna ser ut nästa gång du råkar på såna. Kanske är det helt rätt för att scrappa med. :)

Fler alster med fokus på formen av en dillkrona här.

Icke-scrapmaterial: Färgat papper, egentillverkat papper (färgstänkt med vattenfärg), egentillverkad ruta med ord, tygband, utskrifter av några botaniska bilder och boksidor där dill förekommer, paljetter och serpentin.

4 comments:

Karin said...

Vilken urhäftig layout! =)
Himla fräckt papper!

maxell said...

Tackar och niger fint.

Vilket av pappren tänker du på? Jag har "gjort" alla papper på denna layout... Roligt, men något tidskrävande och kräver framförallt endera spontant att bara göra eller att tokplanera i förväg.

Gurkiss said...

Snygg och cool LO :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Karin said...

ahh-- NU fattar jag att du svarar i inläggen! (Karin=osmart)
jag menade det röda pappret bakom, supernajs! =)