16 August 2010

mr. bus

I Creativicas blogg har vi sett Marie_71 använda Basic Greys serie Cappella. Hon har visat flera underbara alster och det känns att de pappren passar henne. Passar de till maxell då? Kanske får vi se i detta inlägg…

Jag var glad att jag hittade det här fotot på mr. bus, det vill säga min son. Vi besökte en lekpark och jag (morsan) fotograferade. De här tre fotona gillar jag i sekvens eller i alla fall tillsammans. De passar dessutom tillsammans med Basic Greys serie Cappella eftersom en del av färgerna i fotot går igen i pappren. Så ja, vi provar och ser vad det blir.


Jag valde ut papper som hade den ljusa blåturkosa färgen i sig eftersom de matchar en stor del av färgen som finns i fotona. Först tänkte jag mig en mörkbrun bakgrund, men så ändrade jag mig till en svart bakgrund. Varför? Jo, pappren har svarta detaljer och mr. bus keps är svart. :) Dock ville jag inte ha den helt svart varför jag målade på två färger med akrylfärg och jag tycker att det smälter ihop bra till en helhet.


Titeln är skriven med två olika bokstavsstickers. Runt de vita bokstäverna ritade jag men en brun penna. Ett bra trix för att få dem att passa in. Journaling och tid är skriven med samma bruna penna.

Dekorationsmässigt valde jag att hålla det till detaljer från pappren. Jag klippte och skar ut detaljer från flera olika papper från serien Cappella. Det är blommor och ”blomrankor”. Dessa monterades spritt över ytan. Några blommor monterades på 3D-kuddar och några fick också en liten pärlsticker i matchande färg.


Nästan alla mönsterpapper inklusive de små utklippa och utskurna detaljerna har fått sig en omgång med Fluid Chalk i två färger. Ljusare brun längre in och Charcoal längst ut i kanten. Det ger dem mer karaktär och gör samtidigt att de såväl sticker ut som smälter in mot såväl andra mönstrade papper som mot bakgrunden.

Materiallista här.

Annars kan jag meddela att det är mer saker på gång... för det är nyheter som landat i min postlåda nu idag.

No comments: