10 August 2010

Märk snapsen till kräftskivan

I förrgår fördjupade jag mig i kräftätandet och traditionen att hålla kräftskiva. Igår visade jag ett placeringskort där formen av en dillkrona förekommer.

Idag visar jag en annan variant för bordsplacering eller eventuellt endast märkning av snapsen. Knyt helt enkelt fast en namnlapp och dekorera eventuellt flaskan.


Återigen valde jag rött och grönt. Här stansade jag ut en tag och några dekorationer. På tagen satte jag fast en stjärna, ritade dit en dillkrona och en ram samt skrev namn. Namnlappen och ena stjärnan trädde jag sedan på ett pappersband som jag snurrade runt halsen på en flaska med ett dillkryddat innehåll. Detta går utmärkt att förbereda i förväg för att, när det är dags, sätta fast på flaskan som kommer immande till kräftbordet.


De övriga små dekorationerna på flasketiketten är valfria. Jag satte dit dem för att få rätt färger även där.

Fler alster med fokus på formen av en dillkrona finns här.

Icke-scrapmaterial: Flaska med ett dillkryddat innehåll och rött pappersband

No comments: