01 December 2011

Take Care... med gummi

Idag är första dagen på julmånaden. Det är också en internationellt sätt viktig dag. Var år den 1a december är Världsaidsdagen. En dag för att uppmärksamma denna sjukdom som otal människor världen över är drabbade av och som otal lämnat oss efter att ha drabbats av.

Skrotboken uppmärksammar dagen genom att skapa med... tja... gummi!

För flera år sedan skapade jag en uppmärksammad tavla i samband med Världsaidsdagen. Denna har jag letat och letat nu, men tyvärr ligger den gömd någonstans där jag inte kommer åt den under vinterhalvåret.


Denna tavla som är ett collage med gummi och viktiga budskap fick nu ersättas av ett nyskapat kort med samma ingredienser och det - för dagen - röda bandet.

Ja, det är ett rött band som används för Världsaidsdagen. Själv körde jag med röd halsduk idag. Var gjorde eller gör du idag för denna dag?

Mitt kort har gummi som i... ja, gummi och som i gummistämpel.

För att se fler gummialster - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper, kondom, svamp, rött band och svart penna

No comments: