02 December 2011

Julkort och paketkort med dimension och egna dekorationer

Idag visar jag i Creativicas blogg ett roligt sätt för att skapa egna dekorationer och få dimension på sina julkort. Utgå gärna från koordinerade papper i en serie för dessa kort eller ta ut svängarna genom att göra brokigt färgglada dekorationer. :) Creativica har flera paperspaket med matchande julpapper – titta här och här samt i den fysiska butiken.

Jag har använt mig av ett juligt paperpad från DoCrafts och valt ut några papper som går i vitt, grönt och rött – typiska julfärger. :) Av dessa gjorde jag två kort och ett paketkort. De två korten ser ut så här...


... tillsammans med en tomte. :)

Som synes är det en hel del dimension på dessa kort. Det går att vika ihop kulan (inklusive bannern) respektive granen och posta i ett kuvert. Mottagaren öppnar kuvertet, tar fram kortet och viker ut de delar som går att vika ut. Enkelt? Ja, det är relativt enkelt att göra dessa dekorationer och kort. Här nedan ger jag några tips.

Länkar till de tre korten
Julkort 1 - Julkula med banner
Julkort 2 - Julgran i snön
Paketkort - Pyntad julgran

Utmaning
Skapa ett julkort med vikt dimension av något slag.

Här ovan finns länkar till att jag gjorde en julkula och två granar. Kommer du på något annat som du kan använda samma teknik för?

Lämna gärna en kommntar och du får självklart visa ditt alster. ;)

Med önskan om en härlig första decemberhelg
maxell

No comments: