06 December 2011

En änglalik varm julhälsning i ett kallt vinterland

Detta kort passar bra att visa idag. Temperaturen sjunker och det märks. Än är det alltför kallt, men det är ovant - så vi fryser!

För ett tag sedan hade Skrotbokens Sam en swap. Innehållet hade jultema och inget av innehållet skulle gå att hitta som det var på en hylla i en scrapbutik.

Utmaningen var sedan att använda allt innehåll i swappen och använda det på så få kort som möjligt. Tillåtna saker att lägga till var cardstock/motsvarande, färg/er, verktyg och fästprodukter samt att vi, vid behov, fick komplettera med max - ett valfritt band OCH/ELLER en egentillverkad mindre dekoration (per alster) där något icke-scrapmaterial ingår.

Självklart var jag med. :)

Jag gjorde tre kort. Alla baserade på egenmålade bakgrunder. Det var inte helt lätt att hitta färger - både nyans och sort - för jag bestämde mig att använda olika på var kort, men skam den som ger sig...

Här är mitt tredje kort.


Kortstommen fick struktur som jag skapade och sedan målade jag med färger som matchar dekorationerna. Det är minst fyra färger där. Minns inte exakt hur många jag kladdade på, men troligen är det än fler om jag känner mig själv...

På kortet sitter hälsningen, ängeln, blomman och musen i fickan. Ja, jag kunde inte låta bli att dels vika upp blombladen och dels sätta dit detaljer på ängeln som bland annat fick änglahår...

Vill du se allt swapmaterial och vad de övriga skapat - klicka här.

Länkar till mina tre kort
- Jingle Bells, jingle bells...
- Vi komma, vi komma...
- En änglalik varm julhälsning i ett kallt vinterland

Icke-scrapmaterial: En hel del... :)

No comments: