31 December 2011

Färgstarka, glittrande och gnistrande nya tider

Här vart det julkaos med ingen datortid. Fler julalster kommer nog framöver...

Mitt i julkaoset fick vi också besök av Dagmar. Där stod vi halv fyra på morgonen och skruvade fast ett tak. Roligare är så blir det inte...

Idag fortsätter kaoset och det smäller... :)

Nytt år och nya tider på intåg.


Med anledning av det och fler aktuella aspekter på nya tider har jag skapat ett glittrigt, dokumenterande, ifrågasättande och tänkvärt uppslag i min ena Art Journal.


Då denna Art Journal är en vanlig bok som jag gör om gäller det att grunda innan färg läggs på i lager på lager. Gesso är klockrent då det förutom att grunda även ger härlig struktur.

Vanligen gör jag inte dimensionella sidor i min Art Journal, men här blev det så med fluffiga bokstavsstickers, fluffiga stjärnstickers, halvpärlor...


... blommor, Pearl Maker i svart och vitt...


... samt snöfärg.


Allt detta sitter på en bakgrund målad med vaxakvareller i lager på lager innan ännu fler lager med Perfect Pearl, Pearl Maker, Stickles och akrylfärg lades på. Allt för att få det hela att gnistra och glittra. :)

Som synes har jag lämnat en del ord omålade för bokuppslaget. Det är ett enkehttp://www.blogger.com/img/blank.giflt och effektivt sätt att göra sin journaling på. Alternativt kan ord och bokstäver klippas ut och limmas fast på en målad bakgrund.

Utmaning

Skapa ett gnistrande alster om året som gått och/eller året som komma skall.

Med önskan om ett nyår som ”smäller högt”
maxell


Materiallista finns här.

Icke-scrapmaterial: Bok att altra samt snöfärg

1 comment:

Samara said...

Gott nytt år till dig med, kram :)