07 December 2011

Vi komma, vi komma...

För ett tag sedan hade Skrotbokens Sam en swap. Innehållet hade jultema och inget av innehållet skulle gå att hitta som det var på en hylla i en scrapbutik.

Utmaningen var sedan att använda allt innehåll i swappen och använda det på så få kort som möjligt. Tillåtna saker att lägga till var cardstock/motsvarande, färg/er, verktyg och fästprodukter samt att vi, vid behov, fick komplettera med max - ett valfritt band OCH/ELLER en egentillverkad mindre dekoration (per alster) där något icke-scrapmaterial ingår.

Självklart var jag med. :)

Jag gjorde tre kort. Alla baserade på egenmålade bakgrunder. Det var inte helt lätt att hitta färger - både nyans och sort - för jag bestämde mig att använda olika på var kort, men skam den som ger sig...

Här är mitt andra kort.


Av allt juligt material som kom började med att titta på det vackra handgjorda mönsterpappret. Jag bestämde mig för att dela det och använda på två kort.

Det andra kortet var klurigare. Här ville jag inte använda samma färger för kortstommen och ärligt talat var det inte helt lätt att hitta rätt färger. :) Det blev i alla fall en ljus kortstomme denna gång där gröna och röda nyanser lyser igenom. På den sitter boksidor som jag färgat in. Dekorationerna är den gröna ramen, den glittriga quillade snöstjärnan och pepparkakegubben. Den senare fick ritade vita detaljer (glasyr) och en hatt. Överlag har jag, som jag brukar göra, ritat detaljer här och där på såväl dekorationer som kortbasen.

Vill du se allt swapmaterial och vad de övriga skapat - klicka här.

Länkar till mina tre kort
- Jingle Bells, jingle bells...
- Vi komma, vi komma...
- En änglalik varm julhälsning i ett kallt vinterland

Icke-scrapmaterial: En hel del... :)

1 comment:

Samara said...

Det är inte jag som har en Easy Action skiva, det är Claes ;)

Imorgon torsdag är min sista arbetsdag före jul, sen lovar jag att bli aktiv på skrotboken igen.