09 December 2011

Julkort med och utan motiv - utifrån samma skiss

Båda de här korten är högaktuella just idag. Det är riktigt uselt väder. Visst har vi lite lite snö, men frågan är om den får kvar kvar idag... Jag och liten man håller minst en tumme för det...

Skrotboken har skapat efter en skiss - med twist. Vi har alla gjort tu kort var utifrån följande skiss av Mahlin78


Båda korten är i samma format. Twisten är att det ena kortet har ett stämplat och färglagt motiv medan det andra är utan motiv.

Mitt stämplade kort ser ut så här


Här stämplade jag ett motiv som jag färglade enligt MCP-tekniken. Utifrån skissen stämplade jag en rand med prickar direkt på kortbasen och monterade en riven och målad remsa wellpapp ovanpå. Julhälsningen skrev jag för hand längst ner till höger i motivet.

Mitt kort utan stämplat motiv ser ut så här


För kortet utan motiv valde jag en reklamtag och byggde vidare på snödrivorna och en bakgrunden enligt skissen. Snödrivan har struktur som skapats med gesso och tillbehör. Det röda pappret har jag gjort själv. Snön som faller finns på tagen. Jag pluttade i tagens prickar och fortsatte mönstret ut över bakgrunden.

Visst är det skoj hur det kan bli lika och ändå olika? Vill du se fler tolkningar på samma sätt och utifrån samma skiss - klicka här.

Icke-scrapmaterial:Vitt papper, färgat papper, bubbelplast (att stämpla med), wellpapp, reklamtag, snöstjärna av filt, raindot, glitter samt pennor

2 comments:

Linda said...

Jättefina kort!! :)

Vädret här är inte heller det bästa. Någon snö har vi inte sett till än i år, nu har vi däremot storm så att takpannorna flyger.

Kramar och trevlig helg!

misty said...

too cute!