16 December 2011

Julpåse med ett innehåll som gör dig snäll...

Inför julen skapar Skrotboken olika presentpåsar och visar hur vi gör dem.

Jag gjorde två påsar. Den andra kommer här.


Jag kombinerade de tu tutorials som finns i Skrotbokens blogg sedan ett bra tag tillbaka (här och här) och gjorde en julpåse med handtag. Den övre kanten är förstärkt för att hålla. Till det använde jag en bit kartong, stora knutar på handtagen och en jultejp.


Julpåsen är dekorerade med glänsande papper - ett färdigt mönsterpapper och ett som jag färgat in själv (det röda till remsan och hjärttagen). Sedan är det, som det brukar vara med mig, handritade detaljer här och där.

I påsen har jag stoppat pepparkakor. Det går med hemlagat av valfri sort och det går även med mindre flaskor och burkar med gottigt innehåll eller en storleksmässigt mindre present överlag.

Vill du ser fler presentpåsar så här i juletid - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper, presentpapper, kartong, papperssnöre, jultejp, hjärtformad halvpärla, silkespapper samt pepparkakor :)

No comments: