08 December 2011

Jingle bells, jingle bells...

För ett tag sedan hade Skrotbokens Sam en swap. Innehållet hade jultema och inget av innehållet skulle gå att hitta som det var på en hylla i en scrapbutik.

Utmaningen var sedan att använda allt innehåll i swappen och använda det på så få kort som möjligt. Tillåtna saker att lägga till var cardstock/motsvarande, färg/er, verktyg och fästprodukter samt att vi, vid behov, fick komplettera med max - ett valfritt band OCH/ELLER en egentillverkad mindre dekoration (per alster) där något icke-scrapmaterial ingår.

Självklart var jag med. :)

Jag gjorde tre kort. Alla baserade på egenmålade bakgrunder. Det var inte helt lätt att hitta färger - både nyans och sort - för jag bestämde mig att använda olika på var kort, men skam den som ger sig...

Här är mitt första kort.


Av allt juligt material som kom började med att titta på det vackra handgjorda mönsterpappret. Jag bestämde mig för att dela det och använda på två kort.

Det första kortet har den filtade granen som fick en fot av den gröna klädnypan och en toppstjärna av den gröna filtstjärnan. Bredvid sitter vintagebilden där färglade detaljer i bilden och lade till bakers twine i vitt och grönt. Allt är monterat på en stämplad och infärgad kortstomme i matchande färger.

Vill du se allt swapmaterial och vad de övriga skapat - klicka här.

Länkar till mina tre kort
- Jingle Bells, jingle bells...
- Vi komma, vi komma...
- En änglalik varm julhälsning i ett kallt vinterland

Icke-scrapmaterial: En hel del... :)

No comments: