01 December 2011

Med önskan om en god GUL jul

Den 1a december ja. Julen. Förhoppningsvis kommer jag att kunna hålla denna blogg någorlunda uppdaterad med julalster fram till julafton. Jag har en hel del skapat som jag inte visat här... :)

I mitten av november publicerade Skrotboken ett inlägg med tema gul jul. Vid en första anblick kanske inte gult känns som en julfärg. Det är dock gult för Det är gult för saffran, julostkaka, julost och så vidare.

Jag gillar gult och att skapa i och med gult. Självklart var jag med.


Jag gillar verkligen gult. Det är ljust och gör mig glad. För detta julkort har jag anammat det gula som kontrasten till snön som förhoppningsvis kommer till julen.


Snöflingorna och hälsningen är embossade i vitt. "Mönsterpappret" är infärgat med resistteknik. Enkelt och effektfullt.

För fler härligt gula julkort - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper och gult papper

No comments: