10 February 2011

På hal is

Vintern med all härligt vit snö erbjuder flera möjligheter till aktiviteter utomhus för såväl stor som liten. I år pågår såväl SM som VM under denna period vi är inne i.

Med det som bakgrund har Skrotboken valt att skapa vintrigt krispiga alster med inspiration från vintersporter. Mitt eget bidrag är en layout.


Den lilla mannen på fotot började tidigt att åka skridskor. Var år spolades en liten isbana på förskolan där barnen fick lära sig att stå på och sedan också åka på ett par skridskor. Min son var riktigt glad och stolt när han kommit på hur det fungerade och visade gladeligen upp för mig att all träning givit resultat.

Mönsterpappret matchar bra. Färgen är prefekt med sina röda inslag. Swirlsen påminner om de spår som kan förekomma på isen. Det vita partiet på pappret är en förlängning av isen på fotot.


Jag förstärkte iskänslan genom att embossa snöflingor med hjälp av klar embossing. jag plockade fram dels den grå färgen i overallen och den gnistrande isen med att lägga ett silverpapper under mönsterpappret.

Allt sitter på en vit bakgrund för den där vinterkänslan samtidigt som det också förstärker de vita inslagen som finns här och där. Med den basen åkte dekorationerna och texterna på av sig själv. ;)

Fler krispiga vinterlayouter finns här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper, silverfärgat papper, egentillverkade "definitioner", en hjärtpaljett, ett egenritat och utskrivet grått och blått hjärta samt färg med dimension.

2 comments:

Samara said...

Nä ingen stormvarning,men däremot påstår de att det ska bli - 35 grader !

Annica said...

Vad kul att se en annan Lo med samma papper :)