15 February 2011

100% love action

I helgen som var avslutades Svenska Rallyt och i förra veckan uppmärksammade Skrotboken detta årligen återkommande vintersportevenemang genom att skapa alster med fokus på linjer som inte är raka, dvs (rally)kurvor. :)

Jag är uppenbarligen smått biltokig överlag, men just rally i sig har aldrig riktigt tilltalat mig. Visst kan jag fastna och se på dessa olika rallytävlingar som går och främst de som körs i vinterskogarna i Sverige, dvs Svenska Rallyt. Jag kan också fastna i att se på någon klassisk rallyfilm som Cannonball Run eller Smokey and the Bandit (svensk titel: Nu blåser vi snuten).

Om jag ska besöka tävlingarna live föredrar jag dock en annan form av biltävling - dragracing. Rally som körs på en sträcka av 411,12 meter. Så det fick det bli!


Utöver bilar är det nog inte längre någon hemlighet att jag gillar färg och form. ;) Inom alla bilsporter är såväl färger som former en viktig ingrediens. Under sommarmånaderna försöker vi besöka någon av de dragracingtävlingar som arrangeras i vår närhet. En heldag med fart, rök, smuts, drivmedel, lukten av bränt gummi, hörselskydd på och - såklart - den där känslan som bara kan upplevas när du går omkring i depån och spanar in alla sjyssta åk (och kanske byter några ord med teamet).

Kamera är ett måste på dessa tillställningar. Här har jag scrappat tre foton med olika viktiga ingredienser från en dag på strippen.


Foton från racingbanan är vanligen tacksamma att scrappa genom att färgskalan är både brokig och given. Jag utgick från färgerna på närbilden av en bil och kladdade loss på bakgrunden. Rubriken "Love Action" gjorde jag själv och skrev ut tillsammans med en matchande stjärna.

I övrigt har jag använt mig av flera stämplar för att bygga upp en omgivning och även piffa till den målade bakgrunden. "Enkelt" och framförallt kul som i viss mån påminner om så kallade Art Journals. :)

För fler kurviga rallyinspirerade alster - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper, karamellfärg samt egenutskriven textruta och matchande stjärna

1 comment:

Linda said...

Den är underbar! Älskar allt "kladd". :)
Jag har valt min lilla bil enbart pga färg och form, hihi

Kramar