28 September 2009

Våga alltid vara dig själv - Lev livet fullt ut

Bamse är världens starkaste björn och har en farmor som kokar den bästa honungen. Det vet vi. Annars har vi ingen direkt relation till Bamse. Ändå kan vi låta Bamse inspirera för skapandet.

För denna layout har jag valt att scrappa med en speciell figur från Bamse - Vargen - tillsammans med andra detaljer som var och en har en betydelse i sig.

Layouten handlar om att min son har en stark personlighet. Han har flera gånger visat att han vågar vara den han är och leva livet fullt ut. Ofta leder det till glädje och skratt, men ibland uppskattas det inte av alla. Därför passar Vargen in. De sticker ut från mängden. Ibland blir det helt enkelt "fel" men det blir alltid rätt i slutänden.

Jag har även tagit med ett citat som ofta tillskrivs Bamse - att den som är stark även bör vara snäll. Min son är både och...

Vargen figurerar som Joker på ett spelkort och matchar grabben på fotot som verkligen är en riktig spexare. Å finns det något som är mer att våga vara sig själv än att leva livet fullt ut, våga bjuda på sig själv och spexa till tillvaron för allt och alla? :)

För fler alster inspirerade av Bamse - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, färgat papper, hålstansat papper, eget utskrivet mönsterpapper, utskriven ruta med ord, spelkort, utskriven stjärnbård, filtdekoration och en charm.

2 comments:

(Favvis)Maria said...

Älskar dina LO:er! Blir alltid så inspirerad. Som med vargen-kortet, nu börjar jag fundera över vad jag har för roliga spelkort som hade passat till något... Haha.. Just att inte bara vara begränsad till bara scrapgrejer är bra - själv har jag lite svårt med det.

Carola said...

Åh vilken kanonläcker lo. Den är så mycket Maxell som det bara går :D. Tycker det är mysigt med allt det gula. En färg jag själv tycker är svår använd, fast det är snyggt. Gult är fult = Släng dig i väggen ;).

Kram