13 September 2009

Sometimes, just sometimes...

Åter till det franska temat. Denna gång med en twist.


Ja, vad ska jag säga? Det är sant.
Sometimes, just sometimes, I kiss with a french twist...
;)

För denna franska utmaning handlade det som att skapa stilrent och enkelt. Jag brukar inte alls skapa stilrent. Mina alster är ofta överösta med såväl papper som dekorationer. Här har jag, i mina mått mätt, hållit mig minimal.


Jag ville dock inte skapa med spikraka linjer och vinkelräta hörn överallt. Layouten krävde helt enkelt liv och rörelse för att fånga och återge det spralliga från fotot. Fotot har jag för övrigt skrivit ut och sedan färglagt i de franska färgerna.

Denna layout ter sig inte som enkel och stilren för alla, men för mig är den enkel (och snabb). För nog sjutton går det fort att skriva rubriken själv och det gäller även om du använder dig av flera olika typsnitt. :)

För fler franska alster - se min ATC-serie nedan. Klicka även här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, ett strukturerat och mönstrat gummiaktigt papper, egenhändigt färglagt "foto", ett band, en spets och blå penna.

No comments: