17 September 2009

En speciell känsla för lister, lack och krom - Skissutmaning

Innevarande månad står jag för Skrotbokens skiss.

Det var ett bra tag sedan jag ritade denna skiss och den tolkning som jag då tänkte på har försvunnit i hanteringen. Men det går alltid att tänka om. :)

Resultatet är en layout som blandar en hel del tekniker. Jag valde - i vanlig ordning - att anpassa skissen för ett liggande format och skapade om ett besök på en träff för veteranbilar.

Den lilla rutan tolkade jag som en diabildram. Jag klädde in den i folie och färgade in den med matchande färger. För att se hur det går till följer du denna länk till min tutorial (jag kommer även att publicera den i min egen blogg framöver).

Fotomattan har fått piff genom att jag stämplade och embossade på den. Cirkelmönstret är gjort av distresser med hjälp av cirkelmasker som jag har satt och klippte ut.

Jag följde i stort sett skissen. En liten skillnad är att jag flyttade på "fliken" och gjorde två sådana för att binda ihop hela rubriken.

Passa på att tolka denna skiss. All information och fler tolkningar hittar du här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, skyddsemballage (blått papper), slipkloss (för att distressa fotot), frans, diabildsram, aluminiumfolie och egentillverkade ord.

6 comments:

Mita said...

Jättefina alster! Kram Mita - Altheasmix

(Favvis)Maria said...

Wow.. Ritkigt cool LO! Gillar speciellt typsnittet! Så fin oach färgglad skiss - inspirerande!

maxell said...

Tackar så mycket.

Typsnittet är någon form av stickers. Ska jag kolla upp namn och tillverkare? :)

(Favvis)Maria said...

Oh ja.. Om det inte är för mycket besvär så! Tack!

(Favvis)Maria said...

Förresten så är mitt typsnitt rub-ons från making memories...

Samara said...

cirkeln är ju bäst, så läckert.