25 September 2009

Lucky you

Cirklar. De är alltid runda, men de kommer i olika varianter och de går att använda på olika sätt.

Jag valde att skapa om fordon med runda hjul och använde cirklar för att dels markera det viktiga i fotona och dels cirklar som dekorationer och detaljer.


Vi fortsätter med - som min son uttrycker det - "rundiga" närbilder. :)


Åsså avslutar jag med ett citat
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.
Albert Einstein
För mer inspiration med cirklar - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, egengjord biljett, egen handstil, egenhändigt ritade stjärnor och en döskalle, utskrivna bilder av vägmärken och stjärnor, en post-it, presentpapper, något vasst (minns inte vad som fanns närmast) för att rispa fotokanterna och hålförstärkare i form av klistermärken.

2 comments:

(Favvis)Maria said...

Kul att du tänkt efter lite med cirklarna och det där! Gillar vägmärkena skarp! Passar så bra!

Ha en skön helg!

(Favvis)Maria said...

Hm, det där med mening var svårt att formulera tycker jag... Mina LO:er har ju oxå nån meningen, men kanske inte alltid att jag sitter och funderar ut nåt specifikt.

Om du inte skrivit det där med cirklarna, så hade jag nog inte tänkt på sammanhanget med bil och cirkel.

Tyckte det var bra att du skrev det, för min del blev det ett aha, va smart...

Ang. min enkelriktade skylt, så var det den som passade bäst och jag satt och funderade över om jag skulle ha den eller ej, just för att den är på "fel" håll, men jag tyckte den passade in ändå så jag valde att ha den med. :)

Kul att diskutera LO:erna lite, annars brukar man mest få eller ge (jag iaf) kommentarer i stil med.. "åh va fin", eller nåt..