19 September 2009

Peace, love and understanding

För drygt en månad sedan var det hela 40 år sedan Woodstock. Festivalen hölls 15e-18e augusti 1969 och beräknas ha haft minst 200 000 besökare - det förekommer också rapporter om att 400 000 - 500 000 personer besökte festivalen - imponerande! För att fira denna legendariska musikfestival passar det att skapa färgglatt, psykedeliskt och självklart med blommor.

Det här är lite av en utmaning för mig eftersom jag inte är någon direkt fantast av blommor på alster. Jag ser det på var och vartannat alster mest överallt och det kan vara hur snyggt, vackert, romantiskt och läckert som helst. Själv tycker jag helt enkelt inte att de passar in i det jag skapar. Men ibland så...

Det händer att jag och grabben för oss att ordna egna musikfestivaler här hemma. Det här fotot är från ett av dessa tillfällen när vi slog på lite extra och sprang omkring med lila hår och "flummade" runt. ;)

Basen är täckt med ett passande psykedeliskt tyg. Över det sitter blommor av olika slag. Alla är utklippta från mönstrade papper och fästa med 3D-kuddar för att få en flytande dimension över hela layouten. Såväl titel som en tatueringsinspirerad dekoration är ritad av mig.

För mer information om Woodstock och fler blomstrande alster - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, tyg, slipkloss för att distressa fotots kanter och egenritad rubrik samt dekoration

2 comments:

Unknown said...

Sv; WORD! Nej, har inte sett han live, men det ska jag innan jag dör. Eller han dör kanske...

Samara said...

Haha, det kanske man ska göra, ordna musikfestival hemma.
fast å andra sidan leker både jag och Elis Michael Jackson då och då, det komiska är när Elis ropar " aow " och tar sig på könet som Michael brukade göra, och nu hans kompis också börjat.
jag har lärt mig av Elis ,sa han,hihi.