15 September 2009

Min oas

Hösten är verkligen här nu och vardagslivet rullar på med stadig fart. Mitt i allt behöver vi alla någon form av variation i tillvaron. Ett ställe dit vi kan "fly" för att må bättre i det stora hela.

Bakgrunden till min layout är världsdagen för bekämpning av ökenutbredning och torka (den 17e juni 2009). Ett lämpligt tema att skapa kring är de platser där vi finner ro och trygghet, det vill säga våra oaser.

Var kan vi då finna vila, lugn och ro? Var trivs vi? Var känner vi oss som hemma? Eller när trivs vi? I trädgården, på torpet, tillsammans, ensam, hos föräldrarna, med barnen, med barnbarnen, på resa, i badkaret... ? Till detta tema passar det bra att skapa med gröna blad och växter (blommor fungerar om gröna blad är med). Ta gärna även med vatten i någon form.

Vi bor nära och besöker ofta en enda stor grönskande oas där vatten är en given ingrediens.


Det är naturligt och storslaget att vandra omkring i en grön skog eller på en grönskande äng utan något specifikt mål. Naturen är full av liv och i ett hektiskt vardagsliv är det helt enkelt min oas där jag (och min son och ibland även min pic) bara kan vara...


Här har jag blandat en rad olika gröna mönstrade papper. Alla såg inte ut att matcha ihop, men på plats gör det det. Lämpliga dekorationer fann jag i ett par naturstämplar och egenritade och utklippta träd. För titeln åkte några skumstämplar fram. Det var ett tag sedan sist, men här kändes det rätt att använda dem. Jag gillar den ombonade helheten som denna layout utstrålar. Det gör mig glad.

För fler oaser - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, egendesignat ord i ram och egenritade träd.

2 comments:

Linda - www.knorrigt.com said...

Men wow så snygg den är!!

Linda said...

Jag älskar verkligen denna LO! Den är väldigt gripande.