29 September 2009

Tack för flytthjälpen

Bamse fortsätter att inspirera. Denna gång till ett kort.

Bamsekramar är en klassiker, men istället för att använda Bamse till ett kramkort tänkte jag ett varv till. Jag insåg att Bamse passar också för ett kort som tack för den starka insatsen att bära alla flyttkartonger och möbler. Sedan tittar jag i vår pappersinsamling och hittade Bamsebilder att använda som "motiv" för ett färgstarkt tackkort.

För det här kortet åkte också en mönstersax fram. Jag kommer inte riktigt överens med dem, men ibland är de mycket användbara. :) Vidare är Charcoal min favoritchalk. Samtidigt är jag barnsligt förtjust i färger överlag. Det här kortet är ett exempel på hur jag ibland använder en eller flera olika färger för att färga in papperskanterna på ett sätt som matchar de övriga färgerna som jag för tillfället skapar i. Vanligen gör jag det när jag skapar i mer klara färger... undra varför?

För fler alster inspirerade av Bamse - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, färgat papper, eget utskrivet mönsterpapper och bild utklippt från ett reklamblad.

No comments: