10 September 2009

Gött

Från franska aspekter till riktigt svenska företeelser.

För några dagar sedan uppmärksammande Skrotboken två sommarfester med tradition. Det handlar självklart om de två saker jag smällde i mig i helgen som var, dvs kräftor och surströmming. Mitt alster handlar om den som är röd.


Jag minns första gången som jag åt kräftor. Det var verkligen en speciell upplevelse. Kräftan tillhör sedan den gången mina absoluta favoritskaldjur. Det är fest varje gång vi äter kräftor. :)


Det var en rejäl utmaning att hitta papper och dekorationer som matchar kräftor. Jag hittade till slut kräftbandet, som kommer från en serpentin, och ett passande foto. Sedan fick allt gå i rött och vitt med några festliga glittrande eller glänsande inslag. Speciellt tack till Henrietta för det röda paljettbandet som är i exakt rätt längd. :)

För fler aptitretande alster - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, serpentin med kräftmotiv, OH-plast, Egentillverkade "ordrutor", knapp, en kapsyl, gem, pärlor, piprensare, slipkloss (för att distressa fotot), paljetter, paljettband, klädnypa, klistermärke och egenstansat hålpapper.

No comments: