13 May 2009

Envishet och hunger... efter mer...

Gissa hur trött jag är efter att ha suttit och lärt mig nya och nygamla saker hela halva dagen? Det är så pass att jag funderar på om jag faktiskt börjar bli gammal och inte längre har lika lätt för att ta in, lagra och sedan plocka fram nödvändig information. Då är det illa! Riktigt illa!

Därför får envishet vara dagens ord. Envishet innebär att jag ger mig fan på att det här ska fungera. Så får det bli. Jag vill trots allt att det ska fungera. Det finns inget annat alternativ...

Sedan har jag noterat att jag är inte van att tala högt i längre perioder. Fast... vem sjutton är det?

Egentligen borde jag väl varva ner med lite tokscrap, men då gäller det att grabben bus somnar i någon vettig tid. Något som han inte gjort på veckor nu... Iofs... det kan också förklara att jag känner mig spak. Jag säger som mordbrännaren "Det tar på..." ;)

På dagordning står ändå middag. Här skulle jag kunna ha en utläggning om helvetet med att förskolan stänger så förbaskat tidigt så jag utgjort en smärre trafikfara för att hinna fram, men jag avstår. Istället får jag masa mig in i köket och brassa ihop något.

No comments: