16 May 2009

Väntan kan vara lång

Fåglarna igen. Jag gjorde den andra layouten i en helt annat färgskala.

Min första tanke var att ha en genomskinlig bakgrund, men nu råkade det ljusblåa pappret ligga framme. Jag använde det som "mall" för att se hur mycket jag skulle klippa och skära ut från det mönstrade pappret och samtidigt insåg jag att ljusblått vart perfekt. Det matchar fotot som smälter in i bakgrunden, förstärker vinterkänslan och all den snö som finns med på fotot och samtidigt ger det en "rolig" konstrast till allt rosa.


Som synes finns det en anledning till att vi inte plockat fram fågelhuset förut. Kort efter att det kom upp i våras (ja, vi kallar det vår fast det är snödrivor överallt) intog husets konung en position där han hade god uppsikt över läget...


Titeln lämnar öppet för tolkning om vem som väntar och på vad. Själv ser jag en viss anknytning till väntan på fågelkvitter och blommor. Vid fototillfället kändes dessa typiska vårtecken mycket avlägsna. Fågelhuset är nedstucket i en snödriva som mätte omkring en och en halv meter i höjd...

Vi har haft och har fortfarande besök av fåglar i detta hus (som numera sitter nedstucket i marken) och så vitt jag vet var inte katten å fåglarna där samtidigt... Jag har även noterat att oj va soft och avkoppplande det är att sitta och kika genom köksfönstret på fåglar som käkar. Lättroad?

För fler fågelinspirerade alster - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper

2 comments:

Marie said...

Lika läckert som alltid!
:D

Emma said...

Haha, den är ju hur underbar som helst!! Tokgillar fotot. En vän har ett liknande i sin blogg, där katten sitter på fågelholken och väntar. Hm...inte konstigt att ingen birdie har bosatt sig i den än *s*

Kramen!