12 May 2009

From Russia with love

Utbildning pågår. Det lyser skylten för tillfället. Jag fick skjuta upp det förut på grund av att min röst lät som om jag dragit i mig några pavor whiskey och jag mådde även därefter... Sedan skulle jag få vänta till ända till slutet av månaden maj. I slutet på förra veckan drog allt dock igång på en gång efter ett kort och glädjande telefonsamtal. Nya arbetsredskap kräva sin utbildning om de ska kunna användas. Utbildning är alltså prio två - kommer efter grabben bus och mannen med stort M - och delar plats med att hitta någonstans där jag kan arbeta med dessa arbetsredskap... Något som inte är det lättaste trots min relativt gedigna meritlista. Det märks att det står uselt till med ekonomin i landet.

Nog babblat om värdsliga ting i min vardag och över till det som är hövvesyftet med denna blogg. Några uns av kreativitet....

Jag vet inte hur många skisser jag har ritat. Ofantligt många är det. Jag är pärmar, block och lösa papper fulla av skisser - överallt. Dock är det ytterst sällan som jag skapar efter dessa skisser... Jag ser dem mer som en del av mitt eget lärande och utveckling där jag ser vad jag kan få med på en given yta där jag ska skapa en helhet. Det ger mig en känsla av vad som är möjligt.


För ett bra tag sedan publicerade jag en "enkel" skiss tillsammans med att antal tolkningar. Om någon undrar: Självklart har mina skisser färgklickar. ;)


Min egen tolkning följer i stort sett skissen även om jag - som jag vanligen gör - ändrat formatet. Den är röd. Den är kärleksfull. Den är ett kort som spränger gränser.


Den uppmärksamme noterar självklart att jag använt en bit av filförpackningen - en bit som legat till sig ett tag. Å ja, den är "tvättad"... ;)

Kortet kan exempelvis användas till någon som är såld på kyrilliska eller tillsammans med en present som kommer från just Ryssland.

För fler tolkningar av denna skiss - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper och detalj från filpaket

2 comments:

Sofia said...

Åh vad härligt att höra att du kommit igång med pluggandet. Vet ju att du var besviken när rösten satte stopp tidigare. Hoppas allt är bra med er nu, inga nya virus på besök hoppas jag.
Kram

Emma said...

Loooove the from Russia with love!!!

Bara så läcker, och så röd och grann :)

Tokgilalr din skiss oxå, själv har jag ritat en (1) i mina dar *host*

Plast, ja...jag har försökt fundera ut var 17 jag fått den kartongen ifrån. Av texten på den att döma var det barnkläder, men inget vi köpt själva. Misstänker att det var en present till nån av de två äldre töserna, då de fyllde år i höstas. Har legat i förrådet sedan dess, för "den kan ju vara bra att ha". OCh just den var ju det :)

Kul att utb äntligen är på g!!
Hörs!
Kramarna!!