15 May 2009

En sån där dag...

Idag är det en sån där dag... en dag som jag gärna är utan, men som jag ändå måste genomleva. Dagen är en ständig kamp och även om en del saker blir gjorda är det så mycket som inte blir gjort. Jag gillar inte såna här dagar. Inte alls. Kan de inte avskaffas?

Det är såna här dagar som jag råkar göra helt "onödiga" saker som att till exempel lägga till följare eller "followers" för min blogg inklusive få med att jag själv följer min egen blogg... Vad ska jag säga? Den där rutan är ibland en tävling där kvantitet går före kvalitet... Det är väl för trist? Ändå ser jag vissa poänger med rutan eller funktionen.

Det kan ibland vara rätt ensam att sitta här och föra en envägskommunikation med det stora vida Internätet. För bloggägaren/ägarna kan det vara skoj att se att ens blogg följs och läses eller beses av någon... För den som följer någon blogg finns finessen att denna blogg automagiskt läggs till i ens läslista i Google Reader. Detta förutsätter i och för sig att Google Reader används för bloggläsning. :) Men... om inte annat ger denna person lite kärlek och omtanke till någon genom att faktiskt klicka i sig som följare av någons blogg.

Därför låter jag rutan vara kvar så länge och överlåter åt mina besökare att själv välja hur de vill göra...

Se. Där kom den här dagen några minuter närmare sitt slut. Inte illa. Samtidigt var det ett mycket välbehövligt break från min hemläxa i utbildningen som jag går och de evigt eftersatta vardagsgöromålen... Undra om inte den för tunga tvätten är klar nu? Ska kolla!

4 comments:

Emma said...

Jag är ju en sån där som inte är noga att lägga ut allt jag ser och gör, vad andra ser och gör, alla som tittar in hos mig eller inte, vilka jag tittar in hos, och inte...

Ja...ip-nummer lämnar man ju alltid för de som verkligen engagerar sig, men...ja...

Blä för tråkiga husgöromål!
Själv är jag just nu tveksam till hur mycket jag eg gillar sommarhalvåret. Det blir så förb. mycket att göra, både inne (pga all sand och klegg kidsen drar in) och ute (ja...gräsmattor, rabatter och husmålning). Och så är det enda tiden på året man som arbetssökande har (måste ta) jobb. Taskig ekvation.
Nä...sånt är mitt läge just nu :P

Kramarna!!

Alex said...

Heeej! Glad jag är för ditt lilla fotavtryck hemma hos mig! Kul att hitta tillbaka hit... Gillar ditt sätt att skriva! Riktigt underhållande läsning! :-) Har inte hunnit igenom så mycket, men av det jag sett hittills så fullständigt älskar jag din "Spexig"-layout! Så underbar!

Roligt att du gillar mitt kort. Det är mitt.. låt mig räkna.. femte kort nånsin! :-) Men jag är nog fast.. så kul är det! Nåja.. underlägget var det.. det är gjort av kartong. Ett par mm tjockt. Så det var väldigt lätt att jobba med! Minialbum sa du? Ja du.. det står också på min att-testa-lista :-)

Hörs säkert igen!

Emma said...

Hmmm...kom att tänka på dig, när jag vek mina tvätthögar (men bara pga den sista delen i ditt inlägg ;) ) och känner att jag vill förtydliga min förra kommentar: att få kommentarer är ju hur trevligt som helst, från de som känner att de vill lämna ett avtryck, det var det här med olika listor och jox jag inte är så mycket för.

Kramarna!!

maxell said...

Alex: Va härligt att någon gillar hur tokigt jag skriver ibland. ;) TACK! Å tack för att du gillar den där spexiga saken som är "enkel" i mina ögon. ;)

Jag noterade att du inte gjort så många kort. Jag höll emot länge själv och sedan upptäckte jag hur skoj det är. Liten yta och massa potential. Kan det bli bättre? ATC kanske? Underläggen ja, såna klassiska. Tänkte mest höra om det var något riktigt skojsigt material som du hittat reda på. :) Å klart du ska testa minialbum. Jag har inte gjort så många. Receptvarianter är tacksamma. Annars råkade jag på överkurs när jag gjorde mitt första kommersiellt tillgängliga minialbum. En riktig utmaning med andra ord. Just the way I like it. SKOJ!

Emma: Visst är det väl så att det är roligare mer personliga kommentarer från de närmast sörjande än att ha en hel drös anonyma besök som inte ens klarar av att säga flaska. ;) Fast... det är offentligt å vi kan på intet sätt styra vem som surfar in osv. Alltså ska vi inte bry oss alls. Ändå kan det var lite underhållande att ibland resonera högt. ;)

Visst suger sommarhalvåret på det viset som du säger. Å på några andra vis med. Men samtidigt är det också en härlig årstid som har sina tjusningar. Precis som alla andra årstider.

Även här borde hus målas om sedan ett bra tag tillbaka. Nu är det inte heller längre så att jag bara inte får göra det själv, nu KAN jag inte ens... Men det får jag lösa. Precis som allt annat. Mest akut är dock att ordna ett nytt tak på altanen. Det får ses som prio 1 i upprustningen av hemmet.