26 November 2008

Lövat arbete

Här har jag hittat igen ett gammalt - lastgammalt - papper. Med löv! Det är kärlek det.

Löven och speciellt lönnens löv skiftar verkligen i höstens alla färger och där ingår beige som en ingrediens. Jag valde att använda ett gammalt lövmönstrat papper till denna serie av foton.


Jag provade med några olika gula och gröna nyanser som bakgrundsstommen men alla gjorde att fotona "försvann". En ljust beige bakgrund vart det bästa valet eftersom den gör att fotonas skarpare och klarare färger framträder.


Det krispiga bandet och filtbandet har jag haft ett tag nu. Här kom de till användning. Jag har länge tänkt på att jag borde fästa något som kommer direkt från naturen på en layout. Jag har tidigare använt tex träinslag, men här är det första smygande helt naturliga inslaget på en layout - ett björklöv. :) Så ja, jag är hemskans glad i att jag äntligen kom över något som gör att jag kan bevara sakerna som de är...

Självklart är titeln en någorlunda långsökt association till oavlönat arbete...

Klicka här fler höstinspirerade tolkningar i beige.

No comments: