09 November 2008

Höstglöd - ett kryptiskt minialbum

September för Arkivets räkning innebar att jag fick hem stora delar av BGs serie Ambroisa. En härligt höstig serie med glöd. Jag fick också två sorters filt och ett minialbum.

Jag som inte scrappat något kommersiellt tillgängligt album förut fick nu något som kändes som överkurs. Men... utmaningar är till för att antas. Det där albumet skulle scrappas. :)


Albumets trädform och pappren skrek åt mig att scrappa med hösttema. Egentligen har minialbumet en liten kryptisk story bakom sig. Orden som använda i albumet är mer eller mindre interna saker som påminner om höstar då och nu. :)


Jag använde alla papper som ingick i mitt designpaket. All text är stämplad med sophisticates clearstämplar.


Detaljer inkluderar lyftbara flikar, utdragbara tags med meddelanden, saker som sticker ut och som har en innebörd när du bläddrar till nästa sida och ser dem eller delar av dem igen, orden som står i pratbubblorna från det svarta filtbanet och den gråa demonen som jag klippte ut ur den gråa filten.

2 comments:

Anonymous said...

Så jättefint!! :)

Emma said...

Det här var det läckraste minialbum jag sett på länge!!! Och så är ju dessutom serien Ambrosia så grymt härlig!!!
Hm...måste prova på det där med minialbum nån gång...