26 November 2008

Hittar du inte DIN stämpel?

Gör en egen!

Idag publicerar Skrotboken en vägledning (utrikiska: tutorial) för att tillverka en egen högst personlig stämpel med hjälp av en hel del tålamod, ett suddgummi och en skalpell. Vi ger en hel rad med exempel på användning av en egentillverkad stämpel. Jag visar här upp ett kort som jag stämplat med en suddstämpel som jag gjort.


Jag stämplade alltså snögubben med en Hampton Art stämpel jag hittade här och sedan tillverkade jag en egen suddstämpel i form av en spetsig och hålig bård. Jag använde en linjal för att placera stämpeln rakt över hela kortets längd. Rikligt med stämpelfärg gör att kanterna eller skarvarna inte kommer att synas. Ett annat alternativ är självklart att använda ett större suddgummi för att tillverka stämpeln... :)

Jag valde att klippa efter stämpelkanten för att få spetsar på kortet. Men... jag ser även användning av stämpeln som en direktstämplad bård på olika alster.

Någon dag kanske kanske kanske jag visar upp mina två hela alfabet som det är över fyra år sedan jag satt och skar ut...

No comments: