25 November 2008

Ja va gör man?

Va gör man ja när det finns för många idéer och för lite tid? Börjar med någon av dem? Struntar i alla? Va gör man liksom?

Jag brukar ju inte få det som kallas scrapblock. Eller jag säger att jag inte får det. För mig är tiden den trånga sektorn. Det är få av mina alster som görs i en handvändning. Därför... kanske är det det som är scrapblock? Att inte förmå sig att ta tag i någon av alla de idéer som snurrar i skallen för att jag vet att jag inte kommer att hinna slutföra förrens det kommer något som påkallar min uppmärksamhet?

Semester. Eller ansvarsfrihet. Frihet från ansvar. Det vore grejer det. Bara för en stund. En kort stund. *drömmer*

2 comments:

Emma said...

Jag tycker definitivt att tidsbrist är en scrapblock. Den är så frustrerande, den där känslan när jag känner att det inte är nån idé att börja, för om ca 30 minuter vaknar lillan/ska barn hem från dagis/måste middag påbörjas/vaknar barn/ska barn läggas/måste jag lägga mig/måste jag till jobbet...ja...vad det då kan vara - för alltid är det ju nåt.

Men jag gillar att du lånar tid av dig själv :D Jag har inte vågat fråga mig än :P

Kram
//E

Linda said...

För mig är scrapblock när jag inte kommer på något att göra över huvud taget, och det tycks ju inte du lida av. Hade jag varit som dig hade jag i alla fall skrivit ner alla mina idéer, och börjat med det som verkar roligast. Då kommer du ju någonstans förhoppningsvis. =)
Kramar, Linda