27 November 2008

Baka, baka kladdkaka

För några veckor sedan var det kladdkakans dag. Mums! Skrotboken uppmärksammade denna händelse med att visa ett antal alster som skapats med kladdkakan som inspiration och som innehåller de typiska kladdkakefärgerna brunt och vitt. Jag brukar inte skapa i brunt, men efter att jag sett och skrivit ett blogginlägg om bruna alster vart jag sugen på att prova.


Vi åt iofs ingen kladdkaka på kladdkakans dag, men det går ju att kladda med kakor på fler än ett sätt... Med en liten grabb i huset blev min tolkning "Baka, baka kladdkaka". För visst är det kladdigt att baka ler- eller jordkakor? Rackarns goda är de ändå. ;) Eller är jag kanske lite väl bias i den frågan?

Jag har lagt filter på fotona för att få till en soft brun nyans som matchar det övriga bruna och vita på layouten. Chalk har åkt på både här och där för att undvika det där totalt kritvita i för stor utsträckning. Samtidigt passar det med en smutsig look i det här sammanhanget...

2 comments:

Anonymous said...

Snygg lo! Kul att du är med & lottar om mina döläckra biljetter! Håll tummarna nu, det gör jag oxå för det skulle vara roligt att se vad du skulle skapa med dom! ;)

Ha det gott, kram

Kada said...

Inne och hälsa på; det är långt mellan gångerna då här är fullt upp, men bortglömd är du inte här inte! Älskar dina alster så olik mina egna... KRAM!!!