30 January 2011

Med kärlek

Vintageinfluerat kort med kärlek nummer 2 av 2. Skapat för Pyssloteket.


Det andra kortet utgår från samma papper och samma bruna nyanser på distresser, det vill säga Tea Dye, Vintage Photo och Walnut Stain. Det är återigen en ljusbrun eller lattefärgad kortbas. Här har den också använts som ett "mönsterpapper" på kortet efter att jag färgat in det med bruna distresser. Bredvid sitter det romantiskt mönstrade pappret från KaiserCraft (KaiserCraft serie Gypsy Sisters – Rosa) och jämfört med det första kortet syns mer av själva mönstret.

Tvärs över kortet löper en remsa av papper i lager på lager. Underst sitter baksidan av det romantiskt mönstrade pappret från KaiserCraft (KaiserCraft serie Gypsy Sisters – Rosa). På det sitter en remsa av julpappret med text (Karen Foster Design – Vintage Letters). Allra överst sitter ytterligare en kort remsa av samma papper som använts till kortbasen. På denna sista remsa skrev jag hälsningen "Kärlek" för hand med svart penna.


Den lilla remsan med hälsningen är monterad med 3D-kuddar. Jag drog också längs kanterna med Stickles i färgen Cinnamon (se den undre av ovanstående bilder).

TIll vänster på remsan knöt jag runt med organzaband i vitt. Bredvid sitter en liten ros som i grunden är väl färgmatchad med den rödlila färgen på ett av mönsterpappren (KaiserCraft serie Gypsy Sisters – Rosa). Rosen fick glitter i form av Stickles i färgen Cinnamon.

Den uppmärksamma noterar att jag med svart penna ritat ett par små vingar över ordet "wings". Å ja, visst kan det kännas som om kärleken ger oss vingar... :)

Länkar till använt material finns här.

No comments: