10 January 2011

En detour i verkligheten

Ja, vi har haft detour i verkligheten under såväl jul, nyår som trettondagen.

Nu senast förärade vi den kungliga huvudstaden med ett besök. Där roade vi oss bland annat med att plumsa omkring i all snö och vänta på att banan skottades så tåget kunde fara dit vi ämnade åka.

Vi har också varit på museum och liten man fick ett nytt intresse. Tänk så det kan gå.

Sedan upptäckte vi en sorts mat som liten man verkligen gillar. Kul!

Vi har såklart även haft pysslandet i åtanke och besökt några butiker. En av dessa är såklart Pyssloteket. Jag gillar verkligen den källarlokalen fullspäckad med detaljer, färger och saker. Dock delade inte min lilla man min förtjusning då han var ivrig att åka Stockholmsbuss och även hungrig... ;)

En nackdel med denna resa är att vi glömde alla kablar hemma. Min kamerasladd vart hemma. Den stora mannens USB-sladd till felefonen trodde vi var i min bil kvar hemma, men den är någon annanstans. Spelar mindre roll nu... i alla fall för mig...

För nu har vi bokstavligen skottat oss tillbaka till verkligheten. Gosh va snö som kommit medan vi var borta. Det är metervis med drivor på tomten. Myspys!

Men, nu får det vara nog babblat. Timmen är alldeles för sen. Det är måndag morgon om några timmar. En ny vecka med bland annat mer pyssel på g. Inte minst sedan ett nytt riktigt utmanande paket från Creativica landat här hemma medan vi var borta... och Skrotboken har grejer på g som är väl värda att spana in och självklart även delta i... :)

No comments: