29 January 2011

Fokus - Vecka 1 i Mini Art Journal 2011

Jag har länge önskat mig tiden att göra en mini art journal (ja, ett gäng art journals vore inte heller fel :) ). Under 2011 tar jag tag i det tillsammans med fler. Vi gör nämligen Skrotbokens mini art journal 2011 och alla är välkomna att delta.

Tanken är att göra ett kort per vecka utgående från ett ord och där vi med fördel använder saker från den gamla scrapgömman. Själv tänkte jag också försöka prova på en del tekniker. Jag gillar att göra sånt på tags och ja, det här är motsvarande i litet format. Dessutom har jag så många tekniker jag vill prova att leka med så det är perfekt.

Hur som haver ligger lite back med ett kort i veckan då jag haft förhinder så här i början på året. Men... här kommer kort nummer 1 - Fokus.

Jag har för tillfället inte riktig kontroll över mina händer så ja, bilderna är något suddiga. Förhoppningsvis framgår konceptet ändå. :)


Jag använder spelkort från en kortlek som bas till mina kort. Här har jag valt att inte klä över kortet utan det är baksidan på kortleken som syns där. Även kortsidan är som den är - om än med en sjutusans massa doodling och text av mig. Japps, hela ytan är täckt. :)

Hur baksidan ser ut behåller jag för mig själv då det är av privat natur. Framsidan använder jag för att på ett mer eller mindre kryptiskt sätt fånga det som kommer med på baksidan och vad som kom i mina tankar utifrån var veckas ord.


O i Fokus är en sådan där klassiskt bild som förvirrar ögat, dvs det är svårt för ögat att fokusera på den. :) Sedan ritade jag en hand och ett förstoringsglas för att markera "us", dvs oss. Förstoringsglaset har ett glas i form av en bit plast.

Å ja, jag skitade ner det vita rena zigzagbandet för jag ville inte ha det så vitt och rent. :)

Vill du ser fler Mini Art Journals och gärna även hänga på denna utmaning klickar du här.

Icke-scrapmaterial: Spelkort, zigzagband i vitt, vitt papper, bilder, handritade bilder samt OH-plast.

No comments: