08 October 2010

Höstpromenad

Ja, det är väl läge för dylika promenader nu. Jag borde till exempel verkligen försöka få ut såväl mig själv som liten sjuk man idag. Men vi maskar oss fram i den takt vi förmår med tanke på omständigheterna... Kommer vi ut så är det bra. Kommer vi inte ut är det en anledning till det och det kommer fler dagar...

Sedan. Maskning ja. Av stämplar. Så här några dagar senare får det bli ett till inlägg om det. Jag fick en fix idé om att maska rubriken på en layout.

Vanligen har jag varje stämplad bokstav för sig och låter dem lappa över varandra vid monteringen. Det innebär en massa klippande och skärande. Istället maskade jag och fick därmed i längden mindre att klippa och skära ut. När jag väl har de första maskerna för var bokstav är det återanvändning som gäller. ;)


Sedan får jag erkänna att min första infärgning av det maskade kortet i det tidigare inlägget blev lite väl mörk. Återanvändning igen. Jag vek motivet dubbelt och använde det för att skriva dold journaling på denna layout...


Avslutningsvis: Om någon undrar stämmer det att jag färglade motiven med blommor och blad på det mönstrade pappret som används som bakgrund till hela layouten.

För fler alster med maskning med stämplar - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper, svart penna och slipkloss

No comments: