24 May 2010

Lugnet efter stormen

Inte för att stormen här hemma är över. Fortfarande prickigt och kaos i allmänhet. Men... en helt annan storm...

Det är snart festival i melodier. :) Idag är damma datum som den första sändningen skedde år 1956. Med anledning av det fokuserar Skrotboken på notblad och noter. Mitt eget bidrag har anknytning till en storm...


För ett par år sedan var det blåsigt under tidig vår och en hel del träd ramlade åt alla håll och kanter. Jag och liten man tog en promenad i skogen och det här fotot visar en del av det som hänt där. För att förstärka kaoset med träden som ramlat fäste jag riktiga pinnar på layouten ungefär så som de ligger på fotot.


Musiktemat kommer in genom att jag parafraserade en känd barnvisa för att beskriva hur härlig denna vårdag var. För ja, liten man riktigt sken i mammas gamla knallgula overall... å jag är tacksam för fotot i sig eftersom jag verkligen gillar kombinationen av vitt, svart och gult. ;)

Fler alster mer noter här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper, svart penna och riktiga pinnar från träd...

No comments: