06 May 2010

Längtan efter vårens första glass

För ett bra tag sedan inleddes en materialswap i Skrotbokens regi. Vi skulle byta något litet som vi hittat eller gjort själv. Något som nödvändigtvis inte var avsett för scrap. Sånt gillar jag. :)

Hur som haver har vi äntligen fått ihop swapen och våra alster. Alla använder samma material (med någon variation i färg osv) samt ordet "längtan". Fullständiga regler finns här.


Jag fastnade direkt för glasspinnen och körsbärspåsen bland material coh spann vidare. Ett foto på grabben som käkar glass på stan och ett foto på vårt körsbärsträd i full blom slank med tillsammans med en massa extra dekorationer. Tanken bakom placeringen av dekorationer och foton har varit att skapa känslan av vår på stan - exakt så där som det kan vara en solig vårdag när man äter vårens första glass. Färglatt är bara förnamnet...


Allt är skapat på en genomskinlig bakgrund - därav två bilder på hela layouten. På bakgrunden har jag ritat en pippifågel och grenar från ett körsbärstråd - de syns bättre när det ligger ett vitt papper bakom layouten. I körsbärspåsen ligger en tag med journaling för jag kunde bara inte låta bli att stoppa något där. :)

Fler alster skapade med material från samma swap finns här.


Icke-scrapmaterial: OH-plast, vitt papper, färgat papper, hemmagjord tygblomma, hemmagjord garnblomma, ritad tag, ritat hjärta med banner (av mig), pärlad fjäril, tom tepåse, frimärke, glasspinne, tygband i rött med vita prickar, diverse färglagda bilder, slipkloss, spillbit av utskrivet mönsterpapper och diverse pennor.

No comments: