18 May 2010

Äntligen sommar

Inga moln just på himlen nu för tiden. Sommarvärmen slog till pang bom.

Dock moln på detta kort. Ett kort där jag gav mig i kast med att använda en molnstencil för att dutta runt med. Japps, jag är bakåtsträvare ibland för jag vägrade spraya eller använda mist kring min molnmask. ;)


Det är alltså ett kort inför det stundande sommarlovet till någon som gillar att sparka boll. Inuti kortet lägger vi en handpeng till ett fotbollsläger.

Praktiskt började jag med att rita en pojk och en boll. Efter det klippte jag ut en molnform i vanligt papper. Denna lade jag på motivet tillsammans med andra papperslappar som maskade bort pojken och bollen. Med chalksdynor drog jag över kanten på molnformen och skapade såväl moln som berg och dalar. Några drag med en penna och sedan vart det klart.


Åsså de där egna små bokstavslapparna igen. :) Får rota reda på bilderna för att lägga ut tutorial om hur jag gör dem.


Fler molniga alster här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper av två vikter, reklampapper för att tillverka stencilen och svart penna.

No comments: