21 May 2010

Alternativ till riset vid bröllopet - Altrad såpbubblebehållare


Det brukar gå åt ett gäng såna här varje sommar. Eftersom pinnen inuti brukar kunna lossna brukar jag spara på de tomma. Samtidigt är de praktiska att fylla på igen och igen och igen... men inte så mycket varje gång. ;)

Hur som haver. Mahlin78 nämnde att hon varit på bröllop där altrade såna här förekom som alterntiv till riset som kastas. Det nappade jag på och började pillra.

Spontant brukar dessa behållare ha starka och skarpa färger och den jag hittade var inget undantag. Jag valde ändå att göra om den i mer dova eller jordnära färger.


Själva såpbubbleetiketten täckte jag med ett papper som är målat med vattenfärger. På det fäste jag sedan en "namnplatta" med namn och datum samt ett antal dekorationer som fick sig omgångar med såväl glitterlim/stickles som 3D-färg med skimmer i sig. Längre ner skar jag till en vit remsa papper som jag limmade fast runt hela flaskan. Det gav mig fyra rutor för att skriva några väl valda ord "Love forever, Live today". Runt flasktoppen fäste jag ett prickigt band med rosett.


Slutligen kan jag säga att grabben frågat om det var hans flaska. Jag tvekade en sekund innan jag svarade ja. Sedan la jag till en fråga om han ville att jag skulle göra om en annan till han med bilar. Svaret var såklart ja! Så nu har jag att göra. ;)

Fler alster för bröllopsfesten här (inkl länkar till alster och inspiration inför bröllopet).

Icke-scrapmaterial: Såpbubblebehållare, band, 3D-färg för textil, grabbens vattenfärger och vitt papper.

1 comment:

Samara said...

tjoho, du vann hos vilda stamps ! :)