14 May 2010

En högflygande gratulationshälsning

Idag fredag den 14e maj fortsätter Creativicas 1-årsjubileum med erbjudanden och aktiviteter i butiken. Det är även hög tid att lämna in sitt bidrag till jubileumstävlingen – sista dag är lördag den 15e maj.

Med anledning av Creativicas jubileum visar vi inspiration i form av gratulationskort. Jag har använt papper från Karen Foster Design serie TPC för att skapa ett kort till en liten kille som fyller 1 år.


Jag gillar verkligen färgen på den blå himlen och de söta flygplanen (Karen Foster Design serie TPC – Up and Away). Kortbasen är röd för att matcha det ena flygplanet och banderollen med grattishälsningen är gul (baksidan av samma papper) för att matcha det andra flygplanet. Längst ner fäste jag – på 3D-kuddar – en remsa med moln från ett annat papper i samma serie (Karen Foster Design serie TPC – Transportation Stripe). Överst duttade jag en rad med mörkblå Pearl Maker längs hela molnformen.


Jag förlängde det gula planets flygbana med hjälp av en vit penna och avslutade det hela med att hänga fast en gul banderoll med grattishälsningen. Banderollen har fått en ram av dels vit penna och sedan gul stickles på det.

Bokstäverna är täckta med 3D-lack för dimension och för att matcha det glansiga i molnremsan. Visst kunde banderollen ha varit vågig i vinden, men jag kände att det var bättre med en rak banderoll mot molnen nedanför. Vi får tänka att flygplanen flyger fort så att hälsningen verkligen syns. :)


Varje flygplan har egentligen fyra fönster, men jag gjorde om det till tre genom att först måla med vit penna och sedan fästa pärlstickers över det (ljusgula pärlstickers på det röda planet och mörkröda pärlstickers på det gula planet). Det ena eller båda planen kan skäras ut från samma papper och fästas på 3D-kuddar, men jag hade visst redan använt de planen som var riktade åt samma håll…

Materiallista här.

No comments: