16 May 2010

Grattis 2 av 2 till en liten en...

Nästa gratulationskort är med mönsterpapper - ¨My Little Shoebox serie Away we go

En annan variant av gratulationskort där pappren har en framträdande roll är nästa kort med My Little Shoebox serie Away we go. Det här är härliga klara färger och roliga mönster som borde gå hem hos nästan vilken liten grabb som helst. :) Mönsterpappret Away we go har samma upplägg som ett av mönsterpappren som användes på det föregående kortet – stripes med mönster. Jag valde ut ett par stripes som tillsammans gav en helhet – de rosa bussarna med scalloped bårder på såväl ovan- som undersida (jag klippte efter detta mönster för att få en vågig remsa) samt de röda pilarna med en gulrandiga bakgrunden. För att förstärka rörelsen framåt lade jag till en bit av den blå vägen från pappret baksida. Det hela illustrerar även var kortet öppnas. ;)


Eftersom kortet ges till en liten kille skrev jag i två ettor med vit penna – en på varje buss. När den vita färgen torkat ordentligt ritade jag dit konturer med en smal svart penna.


För grattishälsningen använde jag mig av något som jag brukar göra rätt ofta – att tillverka mina egna små bokstavslappar. Om du har mindre eller riktigt små bokstavsstämplar och någorlunda tålamod kan du göra dina egna bokstavslappar. :) Tips på en något större alfabet i ett liknande typsnitt som det jag använt är MLI Alfabet 1. Jag gjorde för ett bra tag sedan – i ett helt annat sammanhang – en liten tutorial med tips och trix om hur jag tillverkar dessa lappar. Inser nu att jag inte publicerat den i min egen blogg än. Så... den får komma framöver.

Materiallista här.

No comments: