11 February 2010

Vintrigt med blommor...

Basic Greys serie Sugar Rush innehåller – som i princip alla pappersserier – papper där färgerna kommer igen. Här har jag tagit fasta på grått, ljusrosa samt ljusgult och sedan matchat med vitt och ljusblått för att skapa en layout med vinterkänsla om en dag i pulkabacken

Det gråa blir här en fortsättning på det svartvita fotot medan övriga dova färger bryter av utan att bli iögonfallande.



Jag vet att det är populärt och vanligt att använda blommor som dekorationer även om jag själv kan ha svårt för att använda dem om de inte kan relateras till det som jag skapar om och kring. Blommor finns vanligen inte utomhus på vintern… men jag ska inte vara den som är den och med hjälp av små trick fungerar det. :)

Jag skar upp en blomma i ett av mönsterpappren och stack ner det ena hörnet av fotot bakom den.Det övre hörnet på samma sida av fotot placerade jag nästan i mitten på den stora rosa blomman. Det ger en illusion av att pojken är på väg framåt eller nedför pulkabacken även om fotot är vinklat. Övriga blommorna är embossade i vitt för snön som glittrar.


Rubons i form av snöflingor i silver matchar det gråa samtidigt som de bidrar till att det gnistrar ytterligare om layouten. De två lila banden samt de lila rosorna plockar upp färger från det gula mönsterpappret och ger en balans till helheten.


Layouten innehåller ett trick som är användbart för den som saknar brads i rätt färg. Här har jag tagit en rund brun brad och embossat den i vitt för att få en snöboll.

Materiallista här.

No comments: