19 February 2010

Vårkänsla

Fjärilar. Har du haft såna i magen någon gång? Det hade jag förra helgen när vi åkte skoter på isen och den sprack... För vad ska det annars vara än fjärilar i magen som gjorde att jag inte längre kände mig helt bekväm med situationen? Jaja, nu körde jag visst så som man ska göra och vi kom såväl loss som till landbacken. Skönt!

Efter en sådan strapats undrar jag om jag kanske borde börja längta till våren. Jag gillar vintern och framförallt snörika vintrar. Jag vet att det är flera månader kvar tills vi får vår i våra trakter. Men... någon gång kommer den hit med. Var sak har väl sin egen tid. :)

För några dagar sedan publicerade Skrotboken alster med fjärilar och jag bidrog med följande layout.


Jag vet inte riktigt varför, men jag förknippar fjärilar med våren och solen. På våren kan vi ta av oss den där varma vintermössan och springa runt i parkerna i stan och krama träden. ;) Eller. Jag scrappade i alla fall ett foto på han under en vårhelg i stan...


Färgerna är starka. Lager ligger på lager och fjärilarna flyter fram över ytan samtidigt som de ramar in fotot på liten man. Vårkänsla!

Fler fjärilar finns här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper

No comments: