23 February 2010

Sommarglädje

Idag, den 23e februari, för åtta år sedan (2002) hade musikalen Chess sverigepremiär på Cirkus i Stockholm. Med anledning av det skapar Skrotboken med inspiration från Chess genom att helt enkelt använda rutmönster i vårt skapande.

Mitt eget bidrag är en utmaning till mig själv. Jag bestämde mig för att använda endast mönstrade papper. Inte ett eller två... utan flera - gärna från olika tillverkare. Sen... som om det inte var nog åkte det på ett helt gäng med allsköns dekorationer plus att jag ritade rubriken på fri hand. Det är väl rätt typiskt mig? :)


Det gick... nästan. Ett mönstrat papper med text slank med, men resten har rutor på sig.


Några andra rutmönstrade detaljer fick också plats - ett ginghamrutigt band, en bit av ett så kallat sinmaiband, rutor på en bit garn och en rutmönstrad chipboardknapp.


Layouten handlar om hur vi periodvis rutar in livet under sommaren genom att göra regelbundna besök i lekparken. Det är sol, skratt och sommarglädje!

Den uppmärksamma ser såklart att vi också har snö ute för tillfället... Konstigt va? ;)

Fler rutiga alster här.

Icke-scrapmaterial: Vanligt papper, egengjord biljett, röd biljett, en egentillverkad biljett, rött tygband med nyckelpigor, en nyckelpiga i trä, garn, röd piprensare, sinmaiband, tygband, rätt metallhjärt, skumgummifigurer och ett rött gem.

1 comment:

Karin said...

vilken supercool layout!