10 February 2010

Kärleksmuffins med Sugar Rush

Jag har bakat muffins...


:)

I höstas kom muffins på tal inom Creativicas designteam. Några hade sett muffins på en mässa och vi spann vidare på att de passar bra för alla hjärtans dag. Sedan dess har muffins börjat dyka upp lite här och där i olika varianter – med eller utan instruktioner om hur de tillverkas. I det här inlägget visar maxell en kärleksmuffins skapad av Basic Greys serie Sugar Rush.

Sugar Rush innehåller riktigt färgglada papper och jag ville hellre göra en kärleksmuffins än en romantisk dito och därför passar dessa papper utmärkt. Att pappret jag valde för själva muffinsformen har ett regelbundet prickat mönster underlättar. Du viker efter varannan linje med prickar och får på så sätt en jämn vikning.


Jag har sedan embossat och glittrat till de rosa blommorna så att de får en rödare färg och använt röd ståltråd för att såväl linda runt som fästa fast ett hjärta. Under de rosaröda blommorna sitter en blågrå större blomma som är embossad med vitt för att efterlikna såväl snön vi har ute som den frosting eller grädde som ibland finns på muffins.

Det gröna pompombandet valdes framför spets för att undvika det sockersöta romantiska… Denna muffins är dessutom öppningsbar. Insidan är klädd med ett sammetstyg och ger plats för en lyxig kärleksgåva som någon får på söndag.


Det här var min första muffins. Dekoreringen och monteringen var pillrig med flera moment, men det var helt klart värt att göra. Prova vettja! Behöver du instruktioner för hur du gör en egen muffins – lämna en kommentar ska jag försöka ordna fram såna.

Materiallista här.

No comments: