13 February 2010

Gnistrande vintrigt

Vintertemat fortsätter med Basic Greys kärlekspapper Sugar Rush. Den här layouten handlar om friheten och lyckan i att kunna sova ute – även på vintern – och det är gnistrande vintrigt över i stort sett hela ytan. :)


Jag tycker definitivt att rosa och rött även passar till grabbiga layouter. Att fotot på grabben går i rött och rosa hjälper såklart till. Basic Greys Sugar Rush är som gjort för det här fotot och tillsammans med vinterpapper från Basic Greys Eskimo Kisses samt en hel del rubons med vintertema och blingstenar blir det vintrigt och ombonat.


I stort sett alla papperskanter är embossade i vitt för snön. Basic Greys grungeinspirerade papper matchas med ”slarvig” eller ojämn embossing. :) En egengjort tag med vintrigt garn ger interaktivitet, möjlighet att skriva mer (och även dölja personliga texter) och ett mjukt inslag i form av det fluffiga garnet.


Rubons i samma grungeinspirerade stuk ger en fotoram som delvis överlappar fotot och ger en mjuk övergång till bakgrunden. Ytterligare vinter- och snörubons samt embossade vita stämplade snöflingor förstärker vintertemat. En liten bit tyll tillsammans med en gnistrande pin och flera blingstenar i matchande färger påminner om is och snön som gnistrar.

Materiallista här.

1 comment:

Carola said...

Mycket läcker layout. Å ja rött och rosa passar bra till grabb lo's också.
E det bara jag som inte blir sugen av en liten när jag ser små barn? ;)
Den gröna kapsylen på ramen är från Bacardi Breezer... lime tror jag det är. Johan som dricker sånt så jag e inte helt hundra.
Har haft kapsyler i flera andra färger också men de e borta =/.