20 February 2010

Blomstrande kreativitet med sockerkick...

Imorgon är det exakt en vecka sedan vi firade alla hjärtans dag. Den dagen när vi - förhoppningsvis - spred kärlek runt omkring oss samtidigt som vi smällde i oss gelehjärtan och choklad i mängder. Kanske någon var förunnad att ligga på en divan och matas med jordgubbar och choklad… :)

Inför denna dag skapade jag om kärleken för såväl barn som för att skapa. Till min hjälp använde jag Basic Greys kärleksserie Sugar Rush.

Liten man satt koncentrerad och gjorde kort inför alla hjärtans dag för något år sedan. Han betraktade det han skapade och målade dit lite mer färg här, men inte där. Det handlar om ”blomstrande kreativitet”.


Återigen har jag tagit ut svängarna något och gjort en nästintill rosa och röd layout med och för en grabb.

Blommorna är med igen. Här passar de tillsammans med titeln om att kreativiteten blomstrar. :) Det röda glittret och allt rosa ger en sockerkick (Sugar Rush) utan att överdosera...


Alla blommor har fått sig en omgång med lite fluid chalk ute på kanterna och rejält med rött glitter. Detta för att ge dem karaktär.

Floss, rubons, brads, paljetter, blinghjärtan och utskurna löv ut mönsterpapper (med foto instoppat bakom) ger såväl glitter, lyx, liv och kärlek.


Jag är ärligt talat usel på att använda 3d-lack, men här tog jag mig i kragen. Såväl bokstäver som de röda blommorna i diecutpappret och alla runda röda paljetter har fått en omgång lack. Det ger såväl dimension som extra glans.

Att blanda de små bokstavslapparna med större bokstäver är ett ”enkelt” trick för att få plats med långa ord och titlar utan att täcka hela ytan eller - hemska tanke - inte alls få plats. ;)

Materiallista finns här.

No comments: