25 February 2010

Besök i ett vintrigt Tallinn

Igår firade ett grannland sin nationaldag. Skrotboken uppmärksammar det idag genom att skapa i de estniska färgerna svart, vitt och (ljus)blått.

Jag har själv tappat räkningen på hur många gånger jag besökt Estland och Tallinn. Under en period i mitt liv bodde och arbetade jag i landet i fråga. Jag har dock aldrig scrappat något foto eller annat från Estland. Men... nu var det dags.

Med tanke på att vi är mitt i en snöig och kall vinter kändes det rätt att inleda med ett vintrigt Tallinn...


Jag vet inte heller hur många gånger jag lyckats besöka Estland och Tallinn när det varit svinkallt där. Det är riktigt kallt där under februari och mars å det har blivit en del resor under just denna period. Där har man gått omkring och insupit stadens atmosfär och förfrusit fingrarna och tårna. Klart värt att scrappa alltså. :)

Jag valde två foton med vintriga vyer från Tallinn. Det fick bli Tjocka Margareta på det ena fotot eftersom jag saknade ett vintrigt foto på Frihetstornet.


Annars är det de estniska färgerna staplade som en flagga och diverse icke-scrapsaker.

Ett till "estniskt" alster och information om Estland finns här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper som låg en grabbens ask med lördagsgodis för någon vecka sedan, egentillverkade etiketter, puffig tygfärg på bokstäverna, ett nät som varit runt någon frukt och snöstjärnor i skumgummi som kommer långt bortifrån. :)

No comments: