15 May 2008

Vinnare i bloggpartyt

I söndags avslutades det stora bloggpartyt som hölls i anslutning till Allt om Scraps stora crop till ära för den (inter)nationella scrapbookingdagen. Scrapsverige och världen bokstavligen svämmade över med utmaningar att bita tag i. Jag deltog i bloggpartyt med hela fyra utmaningar i form av skisser med tillhörande "förhållningsregler":

- Sidan måste innehålla minst fem (5) olika mönstrade papper - helst från olika tillverkare.
- Sidan måste innehålla minst tre (3) egentillverkade dekorationer. Titel/journaling räknas i det här fallet som en dekoration.


Det här är andra gången jag ber någon att scrappa efter en skiss som jag gjort. Jag har mängder av dem - oscrappade. Kanske för att jag har insett att jag hellre skapar på fri hand. Att jag är för rastlös och hellre ritar en ny skiss som passar för stunden. :) Eller så har jag inte tiden... därför fick ni chansen samtidigt som jag själv kunde få se hur det hela kan tolkas. Att jag lagt till två förhållningsregler är inte så knepigt. Den första kan kanske tyckas svår, men jag har märkt att jag ofta gör så. Kombinerar papper efter färg/tema oavsett tillverkare. Pappren ifråga får mer än gärna vara i spillpappersformat. Å så klurigt är det ändå inte så länge det finns någon röd tråd att följa. Den andra reglen. Tja... den är inte alls långsökt om vi ser till hur jag själv skapar och jag ville se vad ni kunde åstadkomma. För kan, ja det kan ni!

Jag fick in 7 bidrag från 4 scrappare. En av dem genomförde alla skisserna! Jag har tagit mig friheten att länka in bilderna i varsitt inlägg om respektive skiss. Jag tog mig även friheten att kommentera era tolkningar. :) Alla har sina poänger, detaljer, överraskningar osv. Å allt inspirerar - som attans! TACK!

Efter en kort överläggning med min partner in crime och mig själv har vi som enväldiga domare beslutat att alla som deltog ska få något via det knugliga trumpetverkets omsorg. Så

djsmurf mahlin martha teamjes

ombedes skicka mig sina adresser. Dessa lämnas med fördel i min epostlåda. Adressen dit hittar ni under fotot här till höger. Annars får ni kommentera detta inlägg så ordnar vi upp det på någe annat vis. ;)

Sist men absolut inte minst. Tack Moma för anordnande av årets(tm) bloggparty. Tack alla mina medutmanare för härliga utmaningar som jag sparat för framtiden då jag förtillfället har kort om tid(en). Tack alla som deltagit i allas utmaningar. Åsså TACK till ni fyra som deltog i mina utmaningar. Jag lämnar er med ett - i sammanhanget - klockrent citat:

Kreativitet är att uppfinna, exprimentera,
växa, ta risker, bryta regler, göra misstag och
ha roligt.


Mary Lou Cook

1 comment:

Anonymous said...

oo vad gulligt av dig! Jag gillade verkligen dina skisser så jag hoppas du kan tänka dig att lägga upp fler så småningom!